Biography


Born in Rome in 1978, after completing my studies in computer engineering I engaged myself in some activities that haveled me to travel frequently in Japan. I started, in this way, to love this land and this love has been also the lever to start my career as a photographer. I wanted to be able to represent the beauty of the places I visited in Japan and photography has been the means to realize my desire. Following, the photography itself became a great passion and a constant stimulus to realize always new projects.

I studied photography with Roberto Nistri. After traveling 15 times in Japan, I realize numerous works on the Rising Sun and in particular on Tokyo. The capital of Japan exerts a magnetic appeal and, together with Rome, is one of the center of my photographic activity. So the largest metropolis in the world and the oldest one are the theme of numerous photo book I created in these years.

In 2012 I founded the Association “La Compagnia della Foto“, of which I am currently the president.
In 2013 I created the photo blog: PicuRome.
In 2014 I created the photo blogs: Project InstaxMy Tokyo Blog and Biblioteca Fotografica.
In 2016 I began to publish articles about photography and the culture of the image: L’Intellettuale Dissidente.

In 2017 began publishing the magazine Autofocus and start the activities of Edizioni Autofocus.

Some numbers of my activities:
15 Photo Books
11 Exhibition
50 Workshop and courses of photography
1300 posts, articles and reviews.


Nato a Roma nel 1978, dopo aver terminato gli studi in ingegneria informatica ho intrapreso alcune attività economiche personali che mi hanno portato a viaggiare spesso in Giappone. Da qui è nato il mio amore per questa terra che è stata la leva per iniziare anche la mia attività di fotografo. Avevo il desiderio di riuscire a rappresentare la bellezza dei posti che visitavo in Giappone e la fotografia è stata il mezzo per concretizzare questo desiderio. In seguito la fotografia stessa è diventata una grande passione che è uno stimolo costante nella realizzazione di progetti sempre nuovi. 

Ho studiato fotografia con Roberto NistriDopo aver viaggiato 15 volte in Giappone ho realizzato numerosi lavori sul Sol Levante e in particolare su Tokyo. La capitale del Giappone esercita un fascino magnetico, e assieme a Roma è uno dei centri della mia attività fotografica. La metropoli più grande del mondo e quella più antica del mondo sono così il tema di numerosi libri fotografici creati da me in questi anni.

Nel 2012 fondo l’Associazione “La Compagnia della Foto“, di cui sono attualmente presidente.
Nel 2013 creo il blog fotografico: PictuRome.
Nel 2014 creo i blog fotografici: Project Instax e My Tokyo Blog, e il blog di fotografia Biblioteca Fotografica.
Nel 2016 inizio a pubblicare articoli sulla fotografia e sulla cultura dell’immagine su: L’Intellettuale Dissidente.
Nel 2017 inizia la pubblicazione della rivista Autofocus e le attività di Edizioni Autofocus.

Alcuni numeri della mia attività:
15 Libri fotografici
11 Esposizioni
50 Workshop e corsi di fotografia
1300 Post, articoli e recensioni